м. Вінниця, вул. Козицького, 1

Досвід Сквирського комунального господарства

Боржники: чи можливий діалог?

Стрімке зростання тарифів на комунальні послуги призвело до цілком прогнозованого результату: тарифні махінації та боржники лягли на плечі комунальним підприємствам.

Як вирішити цю проблему знає Шварцбурд Юхим Давидович, директор КП «Сквирське комунальне господарство».

 

Розкажіть    нашим    читачам    про    Ваше    підприємство?

Комунальне підприємство, яке сьогодні носить назву «Сквирське комунальне господарство» функціонує з 2006 року.  Саме того року відбулося його утворення, шляхом злиття КП «Благоустрій» та КП «Житлокомунсервіс», котрі мали окреме фінансування і робили різну роботу. А у 2012 році до нас приєдналося ще і КП «Сквираводоканал». Із того моменту ми вдало співпрацюємо, як три в одному. Кар’єру начальником комунального підприємства я розпочав дуже давно, а з 1 червня 2012 року працюю і директором КП «Сквирське комунальне господарство».

Сьогодні    багато    підприємств    розглядають    альтернативні    види    палива,    як    один    із    засобів    економії коштів.    Яка    Ваша    думка    з    цього    приводу?

Справа в тому, що централізоване теплопостачання в місті Сквира ліквідували ще в 2008 році. Кожен дім, будинок має тільки автономне опалення. Тому газ, як паливо, ми використовуємо зовсім в незначних кількостях. Але економія коштів наразі стоїть гостро і, заглядаючи в майбутнє, нашим підприємством неодноразово розглядалося дане питання. При його вирішенні необхідно врахувати всі «за» та «проти». Якщо перевести на альтернативні види палива (дрова) наше підприємство, то окупності ми досягнем лише через три-чотири роки. Тому ми не бачимо перспективи в такому вирішенні даної проблеми.

Чи    є    на    підприємстві    проблеми    з    боржниками?    Як    працюєте    над    даним    питанням?

Проблеми з боржниками в КП «Сквирське комунальне господарство» є, але, мабуть, немає жодного
підприємства, де б не зіткнулися з заборгованістю. Намагаємося прикласти всіх зусиль, щоб подолати цю проблему:  – проводимо роз’яснювальну роботу; – робимо попередження, щодо заборгованості; – подаємо в суд; – розглядаємо більш радикальні методи, а саме новітні технології, щоб перекрити комунальні послуги.

Чи    виникають    проблеми    з    махінаціями    з    показниками    лічильників    на    воду?    Як    з    цим    працюєте?   

Screenshot_5Така ж ситуація, що і з заборгованістю. Ми прослідкували деякий парадокс у цьому випадку: бідніші люди платять справно і своєчасно. Спілкуємося, пояснюємо.  Але чи можна вирішити цю проблему, тільки роз’ясненнями? Звісно, що ні. Довго думаючи, ми прийшли до висновку, що є дуже дієві новітні методи, які наразі ми впроваджуємо і будемо практикували надалі. Розробивши положення і провівши через виконком міської ради питання про застосування антимагнітних плівок, ми за рік досягли хороших результатів. Ми збільшили проплати майже на 20%. Застосування антимагнітних плівок – це один із методів саме ефективної боротьби з махінаціями з показниками лічильників.

Якщо нам вдасться забезпечити антимагнітними плівками всі лічильники, то проплати від населення  піднімуться на третину. Наразі ми впроваджуємо з даного питання ще один проект. Люди, що займаються локальним сільськогосподарським виробництвом біля своєї садиби, або мають 10-15 соток і користуються водою комунального водопостачання для поливу, повинні мати певний ліміт. Якщо більше, то ціна послуги повинна дорівнювати ціні за використання як з людей, які займаються господарською діяльністю. Я сподіваюся, що таке рішення буде прийнято.

Як    на    підприємстві    вирішується    питання    з    приводу    очистки    води?

Вода  постачається зі свердловини, яка знаходиться на глибині 110-140 м. Вода проходить двоступеневу очистку, а після резервується. Ми знаємо, що двоступенева очистка – це вже пройдений етап,  зараз практикують 4-ступеневу. Ми вже протягом трьох років намагаємося організувати на підприємстві державну програму «Питна вода». Наразі це питання ще залишається не вирішеним. Маємо надію, що  в 2015-2016 році зможемо дати більш якісну воду нашим споживачам.

Які    тарифи    на    послуги    наразі    діють    на    підприємстві?    Яким    чином    погоджували?    Як    давно?    Чи    є    вони    економічно    обґрунтованими?

Тарифи були прийняті три роки тому, ми погоджували через міську раду. Але в цих тарифах закладено основне. Щоб прослідкувати мою думку, я пропоную розібратися в термінах, що ж в собі містить тариф на воду. Мовою цифр – 70% тарифу на воду займає електропостачання, транспорт, мінімальна заробітна плата, а також закупівля реагентів. Але з кожним днем ціна на електроенергію, транспортні розходи, реагенти росте, а тариф незмінний. Тому можна зробити висновки, що тарифи не є економічно обґрунтованими. Ситуація насправді зрозуміла – міська рада, яка нам погоджує тарифи, в такий тяжкий час не хоче травмувати цінами людей. Ще й до того ж держава пішла нам назустріч і наразі компенсує різницю в тарифах. Таким чином, нам компенсують затрати, а люди не дуже страждають.

Чи    проводите    будь-яку    роз’яснювальну    роботу    серед    населення    з    приводу    підвищення    тарифів?

Діалог завжди був і залишається важливим моментом в роботі з людьми. Проводимо роз’яснювальну роботу в усній формі, за допомогою місцевої преси, влаштовуємо громадські слухання. Люди розуміють, що ціни ростуть і тарифи відповідно ростуть.

Чи    постає    наразі    питання    про    модернізацію    обладнання    на    підприємстві?

Питання модернізації обладнання на підприємстві актуальне вже не один рік. На прикладі роботи нашогоScreenshot_6устаткування, можу з впевненістю сказати, що за три роки частка із доходів нашої організації, а саме проплата за електроенергію (в доходах 22%), виросла до 32%. І втрати пов’язані з використанням немодернових неекономних приладів. Наразі боремося локально.

Чи    доводилось    Вам    вже    звертатись    до    фін.    організацій,    які    результати    отримали   

Ми співпрацюємо з банком. У нас відкриті дві кредитні лінії, але невеликі. Це нам дуже допомагає. Я вважаю, що сьогоднішня організація всієї комунальної сфери потребує іншого підходу. Тому бажаю миру колегам, Україні, усьому світові. Плідної роботи, успіхів, нехай прагнення, які бажаєте собі і своєму підприємству, втілюються в життя. Тоді в ЖКГ з’являться ознаки одужання.

Юхим    Шварцбурд,

начальник    КП

«Сквирське    комунальне    господарство»

 

 

 

 


                           Сторінка на facebook